كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اخبار
اخبار
اوقات شرعي
پوستر همایشها
پیوندها
تقويم
خبر اول
خبر چهارم
خبر دوم
خبر سوم
رشته های تحصیلی پذیرش ازروی سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور
ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان
ریاست محترم دانشگاه پیام نور بناب مرند
سامانه های الکترونیکی
متون عمومي
منتهای آرزوی مشتاقان
منو
ویژه نماز
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول ۹۵-۹۴ پیام نور

اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول ۹۵-۹۴ پیام نور :

حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در ترم جدید بر اساس جدیدترین آیین نامه دانشگاه پیام نور طبق جدول زیر انجام می شود.

* دانشجویان عزیز با توجه به اینکه ترم تابستان فاقد معدل می باشد و کلا اختیاری است ، ملاک انتخاب واحد شما بر اساس معدل ترمی نیمسال دوم ۹۴-۹۳ می باشد.

 

سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

 

* دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

* بر اساس آیین نامه جدید دانشگاه ، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی بشرط فراغت (حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی) می تواند بدون توجه به معدل نیمسال قبلی خود تا حداکثر ۲۴ واحد درسی اخد نماید.

* حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین نامه جدید نباید کمتر از ۸ واحد درسی باشد (به جز در ترم آخر) به جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می توانید کمتر از ۸ واحد اخذ نمایید.(برای کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداقل ۱۲ واحد درسی می باشد)

* در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد ، دانشجو باید ضمن پیگیری جهت قطعی شدن نمره خود ، با محاسبه دستی معدل ، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام نماید .

* چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهوا و یا باز بودت سایت به علت بروز شدن و … ) ، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد نماید و یا پیش نیازها را رعایت نکند ، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش نیاز پذیرفته نمی شود ، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می دهد .

تبصره : چنانچه دانشجویی درس پیشنیاز را یک بار مردود شده باشد ، می تواند آن درس را با درس بعدی (پس نیاز) به طور همزمان انتخاب نماید . در این صورت چنانچه دانشجو درس پس نیاز را گذرانده ولی درس پیش نیاز را مردود شود ، درس پس نیاز پذیرفته می شود اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی ، درس پیش نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب نماید .

* چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخردرس یا دروسی ارائه نشده باشد ، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام نموده و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام گردد .

* دانشجویانی که فقط ۲ درس نظری باقیمانده جهت اتمام تحصیلات کارشناسی دارند ، نیازی به انتخاب واحد ندارند .این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود ، نسبت به دریافت فرم تکدرس اقدام نمایند.

 

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

۱- برای ورودی های نیمسال دوم ۹۳-۹۲ به قبل حداکثر واحد قابل اخذ ۱۴ واحد و برای ورودی های نیمسال اول ۹۴-۹۳ به بعد حداکثر واحد قابل اخذ ۱۲ واحد درسی می باشد (آیین نامه جدید آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور)
۲- تکدرس فقط به دانشجویان شیوه آموزش محور که تنها یک درس نظری باقیمانده دارند تعلق می گیرد .
۳- دانشجویان می توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان نامه اخذ نمایند .
۴- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد .
۵- انتخاب واحد و رعایت پیش نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی می باشد .

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر